Featured Post

United States History Essays - Monopoly, Market Structure

US History Essays - Monopoly, Market Structure US History From 1790 to the 1870?s, state and national governments interceded in the Am...

Saturday, January 4, 2020

Italian Verb Conjugations Dipingere

In Italian, dipingere means  to paint (the portrait of), depict; to decorate. Irregular second-conjugation Italian verbTransitive verb (takes a  direct object) INDICATIVE/INDICATIVO Presente io dipingo tu dipingi lui, lei, Lei dipinge noi dipingiamo voi dipingete loro, Loro dipingono Imperfetto io dipingevo tu dipingevi lui, lei, Lei dipingeva noi dipingevamo voi dipingevate loro, Loro dipingevano Passato Remoto io dipinsi tu dipingesti lui, lei, Lei dipinse noi dipingemmo voi dipingeste loro, Loro dipinsero Futuro Semplice io dipinger tu dipingerai lui, lei, Lei dipinger noi dipingeremo voi dipingerete loro, Loro dipingeranno Passato Prossimo io ho dipinto tu hai dipinto lui, lei, Lei ha dipinto noi abbiamo dipinto voi avete dipinto loro, Loro hanno dipinto Trapassato Prossimo io avevo dipinto tu avevi dipinto lui, lei, Lei aveva dipinto noi avevamo dipinto voi avevate dipinto loro, Loro avevano dipinto Trapassato Remoto io ebbi dipinto tu avesti dipinto lui, lei, Lei ebbe dipinto noi avemmo dipinto voi aveste dipinto loro, Loro ebbero dipinto Future Anteriore io avr dipinto tu avrai dipinto lui, lei, Lei avr dipinto noi avremo dipinto voi avrete dipinto loro, Loro avranno dipinto SUBJUNCTIVE/CONGIUNTIVO Presente io dipinga tu dipinga lui, lei, Lei dipinga noi dipingiamo voi dipingiate loro, Loro dipingano Imperfetto io dipingessi tu dipingessi lui, lei, Lei dipingesse noi dipingessimo voi dipingeste loro, Loro dipingessero Passato io abbia dipinto tu abbia dipinto lui, lei, Lei abbia dipinto noi abbiamo dipinto voi abbiate dipinto loro, Loro abbiano dipinto Trapassato io avessi dipinto tu avessi dipinto lui, lei, Lei avesse dipinto noi avessimo dipinto voi aveste dipinto loro, Loro avessero dipinto CONDITIONAL/CONDIZIONALE Presente io dipingerei tu dipingeresti lui, lei, Lei dipingerebbe noi dipingeremmo voi dipingereste loro, Loro dipingerebbero Passato io avrei dipinto tu avresti dipinto lui, lei, Lei avrebbe dipinto noi avremmo dipinto voi avreste dipinto loro, Loro avrebbero dipinto IMPERATIVE/IMPERATIVO Presente — dipingi, dipinga, dipingiamo, dipingete, dipingano INFINITIVE/INFINITO Presente ​— dipingere Passato — avere dipinto PARTICIPLE/PARTICIPIO Presente — dipingente ​ Passato  Ã¢â‚¬â€ dipinto GERUND/GERUNDIO Presente ​— dipingendo Passato — avendo dipinto

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.